Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s "Lyd" tralle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Hifonic View Post
    Blir vel litt off topic, men men
    Hva er riktig bruk? Ting er jo ikke holdbart om du må passe på og gjøre ting helt rett. Og ikke kunne gi på når man vil lover jo ikke bra. Som noen sa tidligere, en grunn til at g-lader ikke brukes lengre

    En kompis tenkte som deg og påstå g-laderen ikke var så ille. Hørte ikke på en vw mekaniker som advarte han. For tiden mener han at g-lader er største mannskiten VAG konsernet noen gang har konstruert..
    Denna tråden tåler litt opp topic. Står så stille uansett.

    Riktig bruk er og ikke alltid børne på 1 gir hver dag
    Ikke skru av motoren mens man fortsatt triller inn til parkering, men heller la den gå litt på tomgang før den skrus av så kompressoren får smørt seg litt.
    Vaske luftfilteret ofte.

    Det der mener jeg med riktig bruk.
    Er klar over at mange ikke er glad i G.60 kompressoren, men jeg syns den er god og morsom.
    Lettvint og trimme (PG motoren generelt)

    Om man trimmer veldig mye så vil jo kompressoren også få mer belastning.
    Da kan det væra lurt og forsterke lagrene i kompressoren og sette på bredere hjul samt såkalt twin belt så man får mindre sjans for reim slipp.

    Det mange og sikkert har gjort feil når de har skjært kompressoren er og sjekke ladetrykket på kompressoren. Det skal væra 0.6 ved 4000 omdreininger (om jeg husker korrekt)
    Ladetrykket øker jo selvfølgelig om man trimmer

    Og hvor ofte er det egentlig det er kompressoren som er grunnen til motorproblemer/havari ?
    Jeg tør påstå de som får havari e.l på grunn av ødelagt kompressor ikke burde hatt det i utgangspunktet.
    Jo mer man har under panseret jo mer må man kontroll sjekke litt

    Ikke sant ?
    Last edited by Oekern; 27-07-2009, 23:01.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • Da har jeg gått over det ene kicker elementet med sikaflex da hullet i opphenget begynnte og bli værre.
      Det var vanskelig og komme til på baksia, så jeg ga F og tok det på framsia. Stygg ja, men det bryr jeg meg ikke så mye om.
      Er jo relativt dårlig anlegg uansett såh. Litt jall tåler det..
      Har ikke kommet så veeldig mye lengre på corrado´en heller.
      Håper på og starte med demping av bilen og kabel legging til våren/sommeren igjen.

      Fått montert vinge på Lancern.
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • Jeg skal bygge om til 2 veis sett i dørene på Lancern. Jeg orker ikke 4" coax som peker mot knæra lengre..
        Så nå har jeg noen spørsmål:
        Vil Hertz HV 165L sammens med HT 20 diskanten til Hertz i et to-veis oppsett fungere dårlig, bra eller veldig bra ?
        Jeg tenker og vinkle midbassen litt, men er det noe vits i det hele tatt ?
        Last edited by Oekern; 06-09-2009, 17:15.
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • Originally posted by Oekern View Post
          Jeg skal bygge om til 2 veis sett i dørene på Lancern. Jeg orker ikke 4" coax som peker mot knæra lengre..
          Så nå har jeg noen spørsmål:
          Vil Hertz HV 165L sammens med HT 20 diskanten til Hertz i et to-veis oppsett fungere dårlig, bra eller veldig bra ?
          Jeg tenker og vinkle midbassen litt, men er det noe vits i det hele tatt ?
          Bump (10 tegn)
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • Da har jeg lagd en liste for hva som skal gjøres med Corrado´en, og den er som følger;

            Det som skal gjøres:

            Motor:

            Toppen: Overhale, porte, større ventiler, forsterka ventilfjører/løftere, trimkam. Forsterka strekkbolter.
            Kompressor: Overhale, porte (RS2), RSR utblås, twin belt (?) mindre ladehjul (68). Denne er glassblåst.
            Eksos: Alt nytt. Grenrør, katalysator. Vurderer Borla eksos system. Forholdsvis 2,5" str.
            Generelt: Samco (E.l) slanger, stab.stab i motorrom, ny vannpumpe, oljepumpe, reg.regim. Få det så pent som mulig. Sannsynligvis nye motorfester. Ny radiator. Ekstern oljekjøler. Har veldig lyst på FMIC, men får se hva det blir til.
            Blokk: Bytte råde og veiv lagre + evn.t hona sylindre. OBS: Dette er fortsatt bare i vurderingsfase, ikke bestemt.
            Har glassblåst kompressor, toppdeksel og dynamo.

            Understell

            40/40 senk (Dette har jeg)
            Advanti Racing SA05 felger (17x7) (Disse har jeg)
            Antageligvis space ut x antall mm

            Bremser

            Drilla og slissa bremseskiver forran
            Bygge om til 11" skiver bak, drilla og slissa
            Bremseklosser er ubestemt.
            Tips til calipper ?

            Eksteriør

            Nye baklykter. Har en liten tweak av de org. lampene i hodet jeg regner med og prøve ut først.
            Ny 90mm leppe forran
            Org look bakfanger med skiltplass i fanger
            Clean plate mellom baklykter
            VW-Audi club skiltplater
            Rieger grill (Har denne)

            Interiør

            Målere i A-stolpe. Har idag ladetrykk, men kommer nok til og sette inn 2 til. Forholdsvis volt og oljetrykk.
            Har SYKT lyst på Recaro delskinn, men vi får se..
            Vurderer og ha blått lyst i cupeen. Altså alt som lyser grønt orginalt.
            Trekke om taket.

            Stereo

            Dempe dører, tak og hele bagasjerom. Vurderer og dempe gulvet forran og.
            Kenwood KVT-729dvdy dvd spiller. (Denne har jeg)
            2 veis komponentsett forran. Går nok for Hertz. Usikker på hvem modell.
            Usikker på hva jeg gjør med høytalere i baksetet. Det blir værtfall IKKE 6x9 i hattehylle.
            Dobble Hertz HX 250 basselementer (10") (Denne har jeg)
            Dynabel forsterkere

            Dette er stort sett det jeg skal gjøre. Om jeg ser det er noe som mangler fyller jeg ut dette senere, men tror jeg skal ha fått med meg det meste nå.

            Mål for prosjektet:

            Få Corrado´en akkurat som jeg vil selv. (Klarer nok ikke dette i 1. omgang)
            Mellom 180-190 HK på hjula
            Bevise til alle som sier at jeg kommer til og selge/gi opp det her prosjektet at jeg faktisk klarte det

            Som sakt. Dette prosjektet vil ta lang tid, men tror det blir bra når jeg en vakker dag blir ferdig!

            For dere er det jo bare bilstereo´n som er interresant, så blir joendel OT her..
            Skal forresten legge alt av kabler på ny. Fortsatt usikker på om jeg skal gå for 50 eller 32(35?) kvadrat strømkabel.
            Any suggestions ?
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment

            Working...
            X