Originally posted by Hifonic
View Post
Riktig bruk er og ikke alltid børne på 1 gir hver dag
Ikke skru av motoren mens man fortsatt triller inn til parkering, men heller la den gå litt på tomgang før den skrus av så kompressoren får smørt seg litt.
Vaske luftfilteret ofte.
Det der mener jeg med riktig bruk.
Er klar over at mange ikke er glad i G.60 kompressoren, men jeg syns den er god og morsom.
Lettvint og trimme (PG motoren generelt)
Om man trimmer veldig mye så vil jo kompressoren også få mer belastning.
Da kan det væra lurt og forsterke lagrene i kompressoren og sette på bredere hjul samt såkalt twin belt så man får mindre sjans for reim slipp.
Det mange og sikkert har gjort feil når de har skjært kompressoren er og sjekke ladetrykket på kompressoren. Det skal væra 0.6 ved 4000 omdreininger (om jeg husker korrekt)
Ladetrykket øker jo selvfølgelig om man trimmer
Og hvor ofte er det egentlig det er kompressoren som er grunnen til motorproblemer/havari ?
Jeg tør påstå de som får havari e.l på grunn av ødelagt kompressor ikke burde hatt det i utgangspunktet.
Jo mer man har under panseret jo mer må man kontroll sjekke litt
Ikke sant ?
Comment